About Me

AWAS!!!!TELUR PALSU

 Telur palsu mempunyai saiz lebih besar dari telur ayam yang biasa kita tengok. Cuba pecahkan. Pati2nya xkan ada pusat telur, bau, kilat dan kasar. info drpd PERSATUAN PENGGUNA PULAU PINANG.

Ok. Telur ni d peroleh dari CHINA.

7 bahan kimia diperlukan untuk membentuk TELUR PALSU INI
kalsium Karbonat, kanji, resin dan alum. Selepas diadun, bahan ini dimasukkan ke dalam mould/sarang berbentuk telor. Pewarna kemudian dititiskan.

Kuning telor juga dibentuk dalam sarang/mould dengan mengunakan bahan khas yang jmengandungi kalsium klorida. Selepas dicampurkan sedikit pewarna kuning, maka ia kelihatanlah seperti kuning telur sebenar.



Selepas dibuat putih telor dan dimasukan kuning telor ke dalam sarang/mould itu, ia dibiarkan membeku membentuk menjadi seperti putih dan kuning telor, selepas itu ia direndamkan ke dalam lilin parafin dan kalsium karbonat berulang kali, sebelum dibiarkan mengering. Jadi ler sebiji telor.

MUDAH PECAH. N OFCOURSE NAMPAK MCM TELUR SEBENAR LAH
Bila di goreng dikatakan ada buih2 OK. SO BEWARE.
sama sgt cam telur kan...TENGOK BUIH 2..hehe....

"Komponen bahan kimia ini boleh menjejaskan kesihatan pengguna seperti mengganggu metabolisme, otak, sel saraf serta menjejaskan fungsi hati,"(ELAKKAN LAH MKN TELUR OK)......BUat sy gerun PulAk

0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...