About Me

Bodohnya kau tak naik2 kelas lagi, kesian2

Assalamualaikum dan selamat hari Raya aidil adha.

Pagi2 raya ni aku nak mintak maaf kalau ada entry-entry sebelum ni yang syok sendiri dan sakitkan hati para pembaca di luar sana. Aku sekadar insan yang lemah. Aku dah minta maaf, so depends ngan korang samada nak maafkan atau tak. Kalau maafkan, Alhamdulillah. Kalau tak maafkan, jumpa di akhirat jaklah jawabnya.

By the way, pagi tadi(skarang masih pagi lagi), sedang orang berpusu-pusu keluar dari masjid ada sorang budak ni, dia jumpa kawan dia dan salam. Then dia cakap

“Kau masih kelas i kan???”

So kawan dia tu jawab

“Iya, masih lagi”

Then, budak tu cakap lagi kat kawan dia ni

“Adeh, tiada kemajuan kau ni”(sindiran yang macam nak kakiku di bibirmu)

Budak tu jawab lagi

“Ndak pa, next year ada”

Then yang budak seekor ni tak jugak puas hati

“Alah, next year kita dah masuk form 3, PMR dah.”

Dan aku pun meniggalkan masjid dengan perasaan bengang dengan budak tu. Kalau ikut aku nak jugak aku cakap. Ko ingat ko kelas depan ko dah pandai lah?? Dah boleh score 9 A+??? Ishh, seriesly aku ndak sukak bila orang underestimate orang lain. Dia ingat dia paling pandai didunia rasanya. Hello, dia tak sedar yang bila ALLAH mahu, Allah akan ambik kepandaian yang kita ada tu sekelip mata jak(tuk aku jugak).  Kih3.



Itu jak for now, renung2 kan dan selamat beramah.




0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...