About Me


Asslamualaikum WBT

Masa berlalu, takkan kembali. Even aku dah paham maksud ayat ni, tetap gak aku suka Ber HUHA sini, dan sana. End up, I curse my own self.Last minute dah doe.  Awal sem dulu, bila lecturer annonce yang BIO 310 (intro to human biology) hanya ada 4 chapter, Giler tenang sungguh hati ini. Siap nak buat announcement kat TV lagi. Tapi, at last bila dah habis chapter,dah belajar semua,  then I realize it consist of A LOT OF SUB TOPICS. Giler!!! Camna nak digest pun aku tak tahu. Ada 4 chapter JA.

 1st chapter consist of most chapter yang aku belajar masa BIO 250 , except Plant and other than human cuz sem ni belajar pasal manusia ja. Dari Blood, heart anatomy, lymphatic,uinary,fluid, and BLa,bla, BLAh. Ada 8 subtopic yang detail. Then chapter two, kena belajar pasal  Integration and coordination. Nyesal masa lecture aku stay kat belakang. Like nothing happen. Then belajar pasal telinga, mulut and mata. Giler, structure receptor-recpetor yang bikin stress pun kena ingat. I curse my Self. ArgH!!! Pantang kelua soalan telinga, sadis benar mahu menghafal. Im Tortured. Hehe.

Chapter 3 pulak, lecturer aku ajar after Raya haritu cuz dia cakap bahaya kalau ajar masa Puasa. Makruh kali. Chapter ni tentang, Human Reproduction system. Dahlah part lelaki susah nak ingat, apa lagi perempuan?? Tak perlu nak cakap lah. Sendiri punya pun susah nak ingat, apa lagi kalau yang bukan kita punya kan?? Eleh, mesti korang ingat aku lucah kan??.  Bukan nak lucah, tapi giler banyak kena ingat. Lecturer aku cakap, bukan nak melucah, tapi ini dalaha FAKTA. And u have to digest and accept it with opean heart. Mens, ferti, ovulation, spermatogenesis dan sengkatan dengannya giler banyak Itu belum lagii masuk part-part di luar and  di dalam.  

Chapter 4, human genetics. Kena belajar pasal inheritance, RH factor, penyakt yang berkaitan genetics. Punnet square,  interaction and So ON. Giler kau. Nasib lah ada 3 hari lagi, Alhamdulillah, aku akan berusaha semati-matian(iyalah sangat, komfem tidur sampai tinggi hari) tuk cover semua topic. InsyaALLAH, Usaha Milik kita, Dekan milik ALLAH. Apapun, gudluck to those yang ambik paper BIO 310, Mdm aku pesan, kalau nak belajar dari past year ni, sila lah jawab soalan yang lama-lama. I mean 4-5 years back. Masa zaman Kita masih lagi BerHUHA kat skolah. K bai, that’s all I think. Assalamualikum. N Again, Gudluck.

PS: Jgn lupa Doakan saya ya. ^^

0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...