About Me

Syukurlah Ada PTPTN

Asslamualaikum WBT

     Sekarang ni banyak sangat berita pasal orang buat demonstrasi nak PTPTN di mansuhkan. Bagi aku orang yang terlibat ni mesti kes taknak bayar ni. Nak semuanya free. Kalau gituew, bagus smua free kan?? Air, Api, Rumah, Barang-barang kat kedai, tambang bus DLL. Adeh, nak cakap tak matang, dah boleh jadi bapak budak. Nak cakap BODOH, opss i mean kurang pandai dah masuk U dah or kolej. Dan ada komen yang aku baca kat blog, budak tu bengang cuz PTPTN charge dia lebih. ERM,,,,,, Maybe dia lupa kot, macamana duit PTPTN tu dia guna nak tanggung kos pembelajaran dia. Dah berjaya, boleh-boleh pulak lupa. Manusia ni memang, ndak pandai bersyukur(termasuk aku). Bila dapat dulu bukan best lagi belanja awek, bila dah habis tiba-tiba nak mansuhkan. Ngam jugalah Dr M cakap tu. Bagi siapa yang nak mansuhkan PTPTN tu bayar balik dulu duit korang K. Ataupun, kau balik kat masa lalu dan ndak payah ambik PT. Kalau takda PT pun ksu boleh kerja sambilan kan?? hehe

     FYI, bapak aku dulu ada buat kerja kecil-kecilan. Then, satu hari tu aku join lah bapak aku pergi tapak kerja tu. Pastu ada sorang pakcik tu datang jumpa bapak aku. So, bapak aku introduce lah pakcik tu. Teror speaking arhh. Terus aku puji lah "WOW fluentnya pakcik ni"(rekaan semata-mata). Tapi seriesly aku impress ngan pakcik tu OKEH. Terus dia cakap kat aku, yang pekerja-pekerja lain ni pun pandai speaking K and i was like 0_o.So, pakcik tu pun explained lah, sebenarnya budak-budak yang kerja tu smua nya budak-budak pandai. Cuma kat negara dorang, takda peluang untuk sambung belajar cuz kos terlalu-lalu-lau-lalu tinggi. Thats why diorang datang SABAH ni, nak kerja instead of furthur study. Kat negara diorang, kerajaan takda buat peruntukan untuk pelajar diorang yang kurang berkemampuan. Loan pun takda okeh. So, BERSYUKURLAH wahai pelajar Malaysia. Ndak perlulah kita terjerumus dengan kancah permainan politik ni. Bapak suru masuk U tuk belajar, bukan buat demonstarsi nak jatuhkan PTPTN yang tolong korang masa belajar ni. Macam, si tanggang pulak tindakan korang ni.

K lah, aku taknak komen banyak-banyak. aku tulis banyak-banyak pun bukan nya akan stopkan korang. Semoga korang makin berjaya tanpa PT okeh. Tapi, seriesly bagi orang yang kurang mampu macam aku, PTPTN sangat membantu. K bai.

0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...