About Me

Komen aku pasal MINYAK DAGU(sinopsis)

Assalamualikum WBT

Petang tadi aku pergi bandar ngan kawan-kawan aku tuk tengok Minyak Dagu, 

Komen aku, cerita ni Kira best compare to Typical Malay movie. Tapi yang aku tak suka, filem ni sangat-sangat tak LOGIK. Bukan dari segi jalan cerita, tapi dai segi set movie ni. To make it simple, untuk mewujudkan unsur-unsur seram, semua tempat digelapkan. Even masa pergi Klinik. Lawak juga aku tengok nurse-nurse dalam movie tu busy kerja, tapi dalam keadaan bergelap. Bagi aku, seram juga bah kalau movie tu ada terang sikit. Ni tak, mana-mana pun takda cahaya. 

Ok, enough with that. Now, Jalan cerita, aku harus puji. Ada pengajaran disebalik filem ni. Then, kita tau yang ilmu hitam ni masih ada yang amal.  

Sinopsis:

Aku dah lupa dah. tapi lebih kurang lah kan
Awal-awal tu, Melda(Yana samsuddin) call tunangnya, nak minta hantar mak dia ke klinik. Tapi, tunang dia tu tengking dia and cakap dia Busy ngan kerja. Atlast, bapa Yana yang bawa Johan(joe fizzow), ex boyfriend Yana masa skolah ke rumah tuk rawat Mem si Melda ni. Masa tu, kononnya Johan ni dah jadi Dokter dah. Yang penting diorang putus tunang, then bermula lah penggunaan Minyak Dagu. SETERUSNYA, OPSS. Sory. Tak surprise lah nanti, so silalah ke pawagam berdekatan anda tuk tengok sendiri ya. For me, ni cerita seram ke 2 on my list after Khurafat.

cerita ni Tak lah macam cerita hantu yang aku tengok sebelum ni yang mostly mengarut tak tentu pasal.  Kalau dapat rate dari aku, maybe aku akan bagi 4/5 bintang. Salah kah?? Wei, suka hati aku lah?? Blog akue. Hehe. Kau ada?? Bah, buat review sendiri lah ya.
Tak nak komen lebih. LOGIK dari segi jalan cerita, tapi tak Logik dari segi set pengambaran(betul kah aku eja ni?? lantaklah). Assalam

0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...