About Me

Kisah sahabat

Assalamualaikum Kamurang
Hari tuh aku ada Nonton Hantu Bonceng. Well, even cerita ni banyak dapat kritikan pasal isu persenda azan. Tapi, cerita ni ada jugak selitkan beberapa pengajaran dalam movie nie. Okeh, yang paling aku ingat ayat si Kunyit:
“Kawan nangis susah nak jumpa, kalau kawan ketawa bersepah kat tepi jalan”ßLebih kurang lah
When it comes to this, aku memang setuju sangat. Perna dengar tak pepatah “Kawan biar seribu”???
Okeh, memang benda ni  susah mau dinafikan. Tapi dalam kita berkawan, kita akan jumpa dengan mereka yang dikategorikan dalam golongan “Kawan nangis”. Maksud kawan nangis ni bukan maksudnya, kawan yang menangis. Tapi kawan yang sentiasa disisi kau even apa pun yang terjadi. Satu cara nak kenal kawan yang begini, Cuba kamu buat silap. Silap yang sangat sukar untuk dilupakan. Macam maki kah, kutuk kah, or DLL. Kalau dia biar and buat derk jak dengan kesilapan kamu tuh, meaning dia memang kawan nangis. And dia ni akan sentiasa support kamu. (My TMR n classmates dulu2)Tapi, kalau kamu buat silap sikit jak , then kawan kamu tuh pergi kutuk-kutuk kamu, or merajuk or sebagainya. Erm, fikir baik2 lah samada kamu patut berkawan dengan mereka ni. Kawan boleh, tapi jangan rapat lah.  

PS: Gudluck tuk Kawan aku yang akan ambik STPM 2011 ni. Aq akan doakan korang keh. ^^V. Terutama c seyha n Bulat + King(teselit)..

Miss zaman aq Loser dulu..haha..skung kureng dah loser nya..matang dah(sangat)

2 comments:

iNsaN BiaSa... said...

haha..king (teselit) huahaha...kalo dia baca nie mie menangis darah dia nnt..keh3x..

Unknown said...

hahaha...iya bha,....insan pun kawan baik saya juge..haha

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...