GEMPAR : Ular Sawa pembunuh ditangkap

Assalamualaikum

Putatan, 20 mei : Seekor Ular sawa sepanjang lebih kurang 5 kaki dipercayai datang dari hutan berhampiran telah berjaya di tewas kan oleh anak muda kampung Tebongon. Reptilia itu yang mampu untuk menelas seorang budak, or even seorang dewasa telah di lihat oleh seorang penduduk yang hairan dengan kekecohan ibu-ibu ayam di reban miliknya yang berhampiran dengan rumah. Ular tersebuk dengan slumbernya melilit reban tersebut. Kerugian dilaporkan hasil penangkapan ular tersebut masih dalam perhitungan. Yang pasti,  reban tersebut roboh disebabkan lilitan manja ular tersebut yang degil ketika di tangkap. Bapak and Ibu-ibu ayam dipercayai masih selamat,.

Okeh, enough with that. Tadi aku baru nak bakar sampah kat depan rumah. Tiba-tiba aku dengar jiran aku kecoh. Ingat apa ke benda jadi ngam mak cik seorang tuh. Dah lah cucu dia ada kat rumah. Risau aku. Sekali, bila aku jenguk, rupanya diorang dah tangkap sekor ular, kira dalam beberapa orang juga nak angkat tu ular. Yelah kan, tak kan nak sendiri-sendiri kot. Kita ni bukan lah expert macam mendiang steve irwin dalam crocodile hunter tu kan? So, disambungkan cerita. Pakcik2 and makcik2 kat sana semua kecoh and diorang suruh patahkan gigi ular tuh. Cian kot. Tapi, yang slumbernya ada sorang pakcik tu datang bawa playar. Kalah dentist. 


Btw, ular tu aku tak tau nasib dier. Tapi, aku maikn risau bila pikirkan balik, cuz adik-adik aku ni suka sangat main kat semak. Yalah kan, budak-budak kampung. Aku pun gitu jugak dulu. Tapi tak pernah lah jadi kes macam ni. Yang pasti, Ular datang dari semak berhampira sebab habitat diorang dah terganggu. Dulu semak or hutan dekat ngan kuburan kampung aku Tebongon ni Luas. Tapi, hasil pembangunan dekat nagn kampung ni, habitat haiwan ni pun di ganggu. Festime aku jadi pencinta alam. 

Apapun, aku risau kot. Yelah, hari tu ada jugak sorang kakak ni dia terpijak anak ular. Trus masuk hospital. 


Apapun, berhati0hati. Jangan disangka, semak yang tenang takda Ular. 


0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...