About Me

Perangai budak sekolah di Malaysia


ASSALAMUALAIKUM WBT 

Have you watch a typical malaysian student on youtube??
 if not, lets watch this


Sebahagian memang typical and sebahagian not very typical tuk aku. Ok, aku dulu sekolah kat SMK Putatan. Aku masuk kelas science stream. Berbilang kaum dalam 1 kelas. There were not so many Chinese and indian at my school. Kat kelas aku ada sorang lah yang sino kadazan, nama dia Rayzino Liew. Well, sebabkan kami kat Sabah, kebanyakan adalah bumi putra. Ada sumandak lagi. Mary and Eva. Pastu bangsa lain pun ada, banjar, bugis, brunei, bajau, Melayu pun ada. Ada dua orang kot class mates aku yang pindah Sabah. Yelah, diorang ikut parents kan. Then ada sorang dari Sarawak. Auni?? Yupz Sarawakian, but bermaustatin kat Sabah.

OK what so typical in my class?? Based on video. Some takda, some ada. Well for me, every class room have their own story.

1) The Blur Guy.

 – kat kelas aku takda kot, smua happy go lucky. Kecoh2, ganas2, bising2. Tulah Generazi. Tapi, for the only class yang aku rasa kebanyakan kami akan Jadi SUPER BLUR kalau masa FIZIK.  Every class akan buat kat lab, then aku akan duduk paling depan, sebelah budak paling genius kat kelas aku. Aldi, thank god dia ni tak lokek ilmu. Btw, FIZIK kat SMK PUTATAN ni ada sejaarah tersendiri. Masa beberapa tahun sebelum aku SPM, FIZIK ni ada 1 cabaran, Tak pernah ada pelajar sekola kami yang dapat A. So, SIR WONG FOO cabar:



“Kalau ada pelajar yang dapat A, saya kerat jari kelingking saya”

Okeh,, tup tup, Abang si ALDI ni yang Dapat A masa tuh. Nah kau, terbeliak kot mata sir Masa tuh. SEJARAH OK. Tapi, takkan lah dia nak kerat jari dia kan? Instead, dia replace ngan duit. Kih3. Pastu, every year ada ja pelajar yang dapat A for PHY.

2) The gamblers?? – 

Ok ni pun takdak, semua sucy murni kot. Atau lakonan semata-mata? Haha.

3)The Ponteng?? 

-  Ok, setakat ni. Kelas aku takda yang pandai escape kelas or sekolah. Kelas lain aku tak tahu. Kami kelas budak-budak baik kot especially aku (Ok, Tipu).

4) The Popular Kid 

– Kalau ada pun, bukan kelas aku kot. Kalau diorang femes, takda lah sampai lambai-lambai bajet hot keliling skolah kan? Sekadar jadi topic perbincangan ja.

5) The weirdo 

– Okeh, ini ada. I mean not practically weirdo, just sometimes. Kalau kelas fizik, pernah sorang kawan perempuan aku. Masa kelas fizik, sumpah asyik salin nota ja. Fokus giler, skali bila keluar jak kelas,

 “ISMI, SMART TAK LUKISAN SAYA??”  


Okeh, tipu, tapi memang dia melukis ok. Semua mantap belakon dalam kelas sir.
Weird but fun


6) The Emo Machine – Ok, ada. No komen.

7) The bUllies 

– Ok I repeat, kelas aku budak baik-baik, takda pembuli…………………………………… OKEH, sebenarnya ada tapi not physically, but mentally. Biarlah aku dan kawan kelas aku yang tahu.

8) The flirting machine 

– xda. Kalau Gossip ADA. Kelas mana yang takda GOSSIP?? Please, kutuk-kutuk tu dah biasa dah. Tapi takda lah lebih=lebih.Berdosa tau.

9) The copying Machine 

– Ok, kalau kat kelas PHY, aku akan rapat ngan ALDI, dengan alasan mau berbincang. Faham konsep and COPY. I LIKE COPY. Tu lah pasal PHY dapat C+ ja. LOLZ. Tapi, copy is part of learning kot, dengan itu korang akan lebih faham, dan menambahkan kemahiran. Haha, KEMAHIRAN MENGCOPY, last-last boleh buat kedai PHOTOCOPY. LOL. kalau kat U, copy tolak markah or assignment kena reject. Taba Ok. sekarang dah hilang dah copy maste punya habit ni (ye ke?? Yakin ja lah)

10) 1 Malaysia :

SEMUA PUN 1 MALAYSIA. KAMI KAT GENERAZI semua boleh masuk, Kadazan ngan banjar, ngan brunei, ngan bajau, ngan melayu, ngan Chinese. Even berbeza pandangan, tapi kami tetap 1, Rakyat MALAYSIA. (BOLEH JADI YB Dah??)
Malas nak komen panjang2, tapi skul lyfe is much exciting than U lyfe.

Most of my class mates kenal dari skolah rendah g. MAD, LD, HANI, BUlat, Fifah, Aq, Skin, Farhana, Tyra. Kenal since darjah 5 lagi. Sekarang dah 10 years kenal. ALHAMDULILLAH> UKHWAH FILLAH

0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...