About Me

Rupanya Umat Islam suka mee wantan dan pau besar.(translated) Penghinaan AZAN


Video ini telah diupload di Youtube pada Sep 2, 2009 dan telah mencapai 87,434 Views. Video ini saya ternonton di blog PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA(blog). Tajuknya sahaja sudah menyebabkan saya, sebagai seorang Islam agak terkilan dan bercampur dengan marah atas sikap dan tindakan individu yang kurang menghormati agama yang lain. Dalam Video ini, lelaki tersebut menyatakan


  " Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orng nak order mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, nak kuih pau besar pula! "
(sumber dari http://persatuanpenggunaislammalaysia.blogspot.com/)

Saya berpendapat, tidak salah sekiranya saya menggelar individu ini sebagai agak "kurang AJAR". Kerana tidak menghormati Islam. Saya ramai kawan yang bukan beragama Islam, tetapi kami sangat mengutamakan hormat-menghormati antara agama. kami hormati pegangan mereka. RESPECT OTHERS, IF U WANNA BE RESPECTED.  ALLAHUALLAM, semoga ALLAH memberkati mereka ini. Mari kita bersama2 doakan semoga ALLAH memberi mereka Hidayah untuk terima ajaran ISLAM. Kerana Islam adalah agama yang sebenar. PS:Kami bukan nak makan Mee Wantan atau pau besar, tetapi kami diseru untuk tunaikan solat. Sekian.



















0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...