About Me

Tahniah Pelajar Cemerlang


86 pelajar cemerlang ditempatkan di ipts. Best nya. Kenak sponsor g

KUALA LUMPUR 1 Jun — Jemaah Menteri hari ini memutuskan untuk menempatkan 86 pelajar cemerlang yang gagal mendapat biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagi pengajian di luar negara di institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) tempatan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kos yang penempatan pelajar terbabit ialah RM21.6 juta berbanding RM52.1 juta jika mereka ditawarkan biasiswa ke luar negara.

"Sebab itu kita pilih cadangan pertama untuk hantar ke IPTS mengikut bidang dan jurusan yang mereka pilih,” katanya pada sidang akhbar di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau berkata, pelajar berkenaan, yang terdiri daripada tiga Melayu, 71 Cina, 11 India dan seorang Bumiputera Sarawak, akan ditempatkan di bebebapa IPTS antaranya Universiti Perubatan Antarabangsa, Monash University Malaysia, Universiti Teknologi Petronas dan Universiti Multimedia Malaysia. - Bernama

ok, budak2 last year memang mantap results diaorang. Best bha dapat pegi oversea. tp kalau dapat dalam negara pun bgs bha. sama jugak, nti akan dapat kerja jua. kenak sponsor lg 2.....untung pa??? hehe cngrets who got this. GBU.




0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...