About Me

Diploma Sains AS120 UiTM

Assalamualaikum WBT
 2 all reaaders..Hepy YOO YOO


Todays entry, tak lain dan tidak bukan mengenai 
DIPLOMA SAINS UITM
AS120
One of the famous course 
in the faculty of Applied Science

Kursus ini adalah kursus yang menarik
KENAPA MENARIK?????
Pasal benda menarik ni lah aku tak berani nak sharie pasal diploma sains ni
cuz takut korang malas dan gerun nak ambil diploma sains ni


Well, bagi aku ianya menarik kerana korang akan ambik semua subjek Sains
Yakni FIZIK KIMIA BIO untuk 3 tahun.
Well, dulu senior-senior akan split antara ambil BIO or PHY bila masuk sem 3
As the new syllabus, sem 3 masih lagi tinggi jam kredit
Dan sem ke tiga merupakan sem yang jam kredit antara yang paling TINGGI
yakni 20 jam kredit
Subjek 4 jam kredit ada dua
KIMIA FT BIO
So, kalau nak dapat results yang mantap, kena dapat A untuk both CHM and BIO(aku dapat Bio ja A, chm B+)
At first, senior2 cakap, sem 2 paling susah antara semua sem
Tapi ada lagi sem yang menggerunkan
Alhamdulillah sem 3 aku dapat gak score Dekan. rezeki ALLAH kan. 


Advice aq untuk bakal penuntut DIPLOMA SAINS AS120 UiTM
Korang ambil jak course ni
InsyaALLAH ok 
dengar-dengar kita akan belajar lebih dari Pelajar Matrix
Aq tak tau lah. Tapi kalau ya,,,,,
Bagus jugak kan?????
Fast track UiTM Ada disediakan untuk pelajar diploma OK
jangan risau
Bila korang dah dapat results yang bagus selama 3 sem
Korang boleh mohon untuk LOMPAT DEGREE bila masuk sem 4
Meaning korang ambik diploma sains selama 1 tahun setengah jak
OK APA???
Tapi ada specific course jak yang disediakan 
Tapi untungnya diploma sains ni
Based on research aq


I mean based on apa yang aq discover
Kalau pointer ok
korang boleh sambung course perubatan 
atau ambik kursus yang bagus2
well, as a spm candidates yang RESULTS KANTOI
aq tak nyesal ambil Dip Sains ni
Cuz disini aq temui orang yang hebat-hebat belaka dan banyak pengalaman
ada yang dari Matrix, STPM dan sebagainya
Ada yang dari degree lagi ok
Tapi ambik balik diploma 
MANTAP SEH diorang ni


And dah rezeki aq memang DIPLOMA SAINS
Kalau dah banyak sangat TAWARAN
Korang pergilah solat istiqarah ok
Allah akan bagi korang penyelesaian dalam memilih yang terbaik untuk korang
InsyaALLAH


WELL, to those yang dapat Diploma Sains UiTM, Congratulation.
Memang best, insyaALLAH boleh score kalau belajar lah..hehe



8 comments:

Anonymous said...

salam :)
btw, thanx 4 the info
really appreciate it
but, wan to ask, how abt the other course dip in uitm ?
is there also hav fast track program ?
i have apply dip uitm for this nov
i applied dip sc for the 1st choice
then, tecno mkanan, kjuruteraan kmia, mikrobio, statistik and lastly, comp sc..
i'm really wan to struggle for fast track cz i.m from foundation but i cant score..so i think i wan to get fast track dip, so that i can redeem my terrible pointer at foundation..i need your help, plz :(

Unknown said...

wasallam.,,ok....erm...if diploma sc3.....i am sure that they have FAST TRACK.....if im not mistaken....most of faculty have their own FAST trck...but..if u take fast track....u can only pick the degree that is within ur faculty...so if u r from dis...u can lopmat 2 other course in FACULTY APPLIED SCIENCE.....OK...regarding ur questions....~(0o)~...ive read the list of ijazah program...n for techno makanan can..(IF IM NOT MISTAKEN)..sc3 computer....have fast track also within the faculty(too many)....for engeneering..They didnt tick....SO xda lah....

Unknown said...

SORRY,,,myB u r confused with my xplnation earlier... i'll tell u about the fast track programme based on faculty..
-DIP SAINS, dip food tech, dip. micro(FACULTY APPLIED SC3)-have 4 course for fast track
-chemical engeenering(they didnt tick, so i dont think they have fast track)
-statistic n sc3 comp-(SHARING SAME FACULTY)-they have 10 course available for FAST TRACK.
TQ ^(0o)^..keep visiting my blog.....FOLLOW ME OK~~~~

KaoRu said...

saya mendapat tawarn diploma sains uitm.kalau nk apply fast track,course apa sahaja yang boleh sy ambil semasa degree nanti? ;)

Anonymous said...

i got dip sc, alhamdulillah..
btw, tq author 4 the info.. =)

Airin owesome said...

salam. saya calon spm tahun 2011.. saya dapat twrn ke dip sains gak.. saya nak tanya.. kalau saya nak sambung degree dalam bidang pergigian.. boleh jugak ke saya buat fast track dalam diploma saya nie? masheh~~

Airin owesome said...

salam. saya calon spm 2011.. baru2 ni saya dapat tawrn utk ke uitm utk program dip sains.. saya nak tanya... kalau saya nak sambung degree saya dalam bidang pergigian, boleh jugak ke saya buat fast track nie? terima kasih banyak2.

Unknown said...

Airin erm...sorry to say..but fast track is not available if u wanna take critical course Such as dentistry.. u need to finished ur diploma then u can apply for dentistry..regards

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...