About Me

Macam mana nak Cinta/Sayang??


Salam Rakan2 Bloggers atau Readers

Kalau korang ingat aku nak share pasal pengalaman or nasihat,  aku mintak maaf sangat. Cuz aku ndak expert sangat bab-bab cintan cintun ni. MyB lain kali. Aku memang peminat lagu. Ndak kisah lagu tu genre apa, asal sedap di dengar dan lirik tidak kasar and tidak bermoral. Kali ni aku nak ulas satu video dari artis barat(Belakon jadi pengulas tidak seberapa pro kejap). Lagu ni first2 aku ndak recognise sangat, just dengar-dengar biasa jak. Lirik dia kira baguslah “HOW TO LOVE” persembahan Lil Wayne. I love the sound of the guitar. Betul kah ayat aku ni?? Hangkang sikit lah English aku, tapi OTW mahu improve lah ni.

     Lirik lagu ni disampaikan maksudnya melalui videonya menyatakan mengenai satu corak dari berjuta-juta corak kehidupan yang tuhan dah lakarkan untuk manusia. Start dengan The MOM yang mahu gugurkan anak nya. Tapi tak jadi. After that anak dia membesar and mak dia ada BF lain ketika bapak pompuan ni masuk JAIL. Bf mak dia ni pulak terATTRACT ngan perempuan ni. Last2, dia di EHEM-EHEM. Make it worst bila dia ni dah terjebak dengan kehidupan yang social. And last2 dia kenak HIV positive. Then, tiba2 video ni tunjuk dari awal balik and gantikan kehidupan pompuan tu jadi yang KONTRA dari yang pertama. Maksudnya, baik-baik jak lah. Mem dia kahwin baru. Then rajin dan tidak terlibat ngan hidup social ni. Dia grade dan PREGNANT. And dia akhirnya cakap kat mem dia “Thankz, just thanx cuz be here and tell me HOW TO LOVE”. So, yang aku amik adalah “HOW TO LOVE”. Cara kita mencintai berbeza. Banyak corak nya.. And dalam video ni dia showkan ROLE seorang IBU dalam kehidupan seorang anak. Dan aku masih wonder macam manalah cara aku bercinta nanti erk. Ceh. Jiwang tiba-tiba. Malaslah nak pikir. Nanti-nati lah. Ok. Tu jak. Bai.




0 comments:

Post a Comment

sia rasa:

mARI BacA ^^V

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...